Silnik to podstawowa jednostka każdego pojazdu. Co więcej, można wyróżnić wiele typów jego typów. Główną kwestią, która pozwala je rozróżnić, jest sposób w jaki dany silnik jest napędzany. Z tego też względu wyróżniamy silniki benzynowe, silniki wysokoprężne i silniki benzynowe z instalacją gazową. Czym jednak charakteryzuje się każdy z nich i kiedy dana jednostka napędowa będzie najlepszym rozwiązaniem?
Pierwszym z typów jest silniki napędowy. Jest on napędzany przez benzynę, przez co uznawany jest za jednostkę słabszą, mniej trwałą i bardziej podatną na uszkodzenia od diesli. Społeczeństwo jest jednak w tej kwestii podzielone, gdyż z drugiej strony uważa się, iż silniki napędowy wysokiej jakości jest tak samo dobry jak silnik wysokoprężny. Ogromnym plusem tychże silników jest na pewno ich duża moc, przez można bardzo skutecznie poddawać je tuningowi. Ogólnie uważa się tęż, iż są to jednostki dużo bardziej dynamiczne niż diesle.
Silniki wysokoprężne, czyli popularne diesle, to kolejny z typów silników. Są one napędzane za pomocą ropy i co więcej są tańsze w utrzymaniu niż te napędzane benzyną. Ich główną cechą jest niższy stopień spalania paliwa niż w wypadku silników benzynowych. Diesle są często uznawane za silniki niemalże niezniszczalne, dzięki czemu dają możliwość przebycia niezliczonej ilości kilometrów. Ma to potwierdzenie w wielu samochodach, które można spotkać na ulicach i które mają na liczniku ponad milion kilometrów i wciąż są w dobrym stanie.
Trzeci typ silników to silniki benzynowe z instalacją gazową. Instalacja ta pozwala zamiast dość drogiej benzyny, jako paliwo napędowe, wykorzystywać znacznie tańszy gaz (nawet jeśli na tej samej trasie auto spala więcej gazu niż spalałoby benzyny). Niskie koszty gazu to zdecydowanie największa zaleta tego typu silników. Z drugiej jednak strony, koszty założenia takiej instalacji oraz koszty jej eksploatacji działają niekorzystnie na ten rodzaj jednostki napędowej.
Wybór danej jednostki napędowej jest kwestią, która zależy jedynie od indywidualnych możliwości i potrzeb danego kierowcy. Każdy więc może tu wybrać taki rodzaj silnika jaki w jego sytuacji mu najbardziej odpowiada. Jednak trzeba liczyć się z wszystkimi za i przeciw każdego nich.