Filtr paliwa mniej odporny w zimie

Zima z pewnością nie należy do ulubionych pór roku kierowców. Silniki samochodów też za nią nie przepadają – są wtedy o wiele bardziej narażone na korozje. Na co dzień z zatykającym się układem paliwowym mamy do czynienia dość rzadko – zimą musimy bardziej na to uważać. Filtracja paliwa jest niezwykle ważna, szczególnie w silnikach Diesla. Jednostki benzynowe w zazwyczaj nie cierpią z powodu zanieczyszczeń w paliwie. Te nowoczesne, z zasilaniem wtryskowym, zaopatrzone są w bardzo wydajne i dokładne filtry paliwa, w związku z tym rzadko ulegają awariom z tego powodu.

Filtracja paliwa

Precyzyjna konstrukcja układów wtryskowych wymaga czystej benzyny – i taka benzyna jest dostarczana, a ewentualne zanieczyszczenia odkładają się w filtrze. Ponieważ urządzenie to jest zazwyczaj dość głęboko ukryte, łatwo o nim w ogóle zapomnieć. Czy warto je wymieniać, skoro silnik ciągle pracuje bez zarzutu? Mimo wszystko warto, choćby raz na dwa lat. Dlaczego? bo tak naprawdę nie wiemy, ile zanieczyszczeń odłożyło się w filtrze i czy nie stwarza on już nadmiernych oporów przepływowi benzyny Ciśnieniowa pompa układu wtryskowego będzie sobie z tym radzić, ale do czasu.

W rzeczywistości filtr paliwa w silnikach benzynowych powinniśmy wymieniać w zależności od przebiegu auta oraz czystości paliwa. Ten drugi parametr pozostaje poza naszą kontrolą, więc zgódźmy się, że czasami wymienimy filtr, który był jeszcze całkiem czysty.

Trudniej w dieslach

Zupełnie inaczej sprawa wygląda w silnikach wysokoprężnych. Tam również potrzebne jest bardzo czyste paliwo, ale dodatkowo olej napędowy skłonny jest do mętnienia i zwiększania swojej lepkości wraz ze spadkiem temperatury, a poniżej pewnej jej wartości wydziela się z niego parafina. Dziej się to w zbiorniku paliwa i w filtrze paliwa.

Filtry do Diesli mają więc rodzaj odstojnika, gdzie powinna zbierać się woda i cięższe frakcje oleju. W lecie jest on zazwyczaj nieistotny, ale przed zimą i w jej trakcie powinniśmy regularnie co kilka tysięcy kilometrów odkręcać go i czyścić. Procedura zazwyczaj polega na poluzowaniu odstojnika i spuszczeniu zanieczyszczeń. Powinniśmy pamiętać o przeczyszczeniu owego urządzenia szczególnie przed wyjazdem w dłuższą podróż. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest coroczna wymiana filtra paliwa na nowy przed sezonem zimowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat filtrów? Odwiedź bloga: http://www.filterki24.pl/k/filtry-samochodowe/filtry-paliwa-filtry/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *